maanantai 6. elokuuta 2012

Auf Wiedersehen Finnland!

Kuusi vuotta sitten vain katseltiin pienoismalleja, kohta on tosi kyseessä!

Legoland Denmark 2006.

Laukut on pakattu ja hyvästejä jätetty. Mietin usein lähdön syitä ja mitä ihmettä mulle tapahtuu Itävallassa vuoden aikana... vai olenko mä siellä sitä vuotta jos jotain tapahtuu?
... En vieläkään ymmärrä että unien jälkeen se on totta!

Ollaan oltu hostperheen kanssa nyt lähdön lähestyessä enemmän yhteyksissä ja hostmutter on hankkinut vakuutuksen sekä minulle on siellä polkupyörä valmiina (of course tuli vastaus kun kyselin miten asia on) Ne kaikki kuulema odottavat innolla tuloani perheeseen ja ovat miettineet mitä ensimmäisellä viikolla(tällä viikolla!) tehtäisiin. En tiedä mitään mitä tulee tapahtumaan! Hyppy tuntemattomaan. En muista mitään saksaksi nyt kun ei ole koulussakaan sitä tarvinnut ja todistuksessa loistaa 10. Varoittelin jo perhettä että mulla voi mennä asiat ohi ja saksa ei suju, mutta sen takia menenkin rotaryleirille ns. lyhyelle kielimatkalle toiselle puolelle Itävaltaa.

Taisi löytyä Kroatian ruokalistalta Wiener Schnitzel. 2008
Viime hetken itseluottamukset lähtöön olen saanut kaikkien karavanaarimatkojeni muistelemisesta.Olen ollut yhteensä yli 300 päivää ulkomailla, istunut autossa tuhansien kilometrien verran, ollut kymmennissä laivoissa, käynyt yli 15 Euroopan maassa, syönyt ravintoloissa Wiener Schnitzel annoksen ja jälkiruoaksi vielä Banana Splitin... jos mä olen kerran tehnyt jotain tuollaista niin kyllä mä mä pystyn menemään siihen pieneen lentokoneeseenkin!

Tuliaiset on hankittu. Marimekko-serviittejä, Fazer-suklaata, salmiakkia, Suomi-esitteitä, Hamina Tattoo-CD, salmiakkijauhoa ja omatekemä Finnland musik- CD. Kenellekään en ostanut mitään henkilökohtaista ja perheenvaihtoa ennen Suomesta tulee toivottavasti lisää suklaata(mähän jo ehtisin syödä toisen perheen tuliaiset!)


Sain läksiäislahjaksi tabletin(näkyy isossa laukussa). DANKE SCHÖN! Nyt on hyvä skypetellä ;-) ♥



Seuraavan kerran päivittelen vaihto-oppilaana Itävallassa. Kiitos kaikille jotka ovat tukeneet lähtöäni ja iso kiitos rotareille ja varsinkin klubilleni sekä vanhemmilleni jotka mahdollistaa tämän kaiken. Olette parhaita!

Lähden ylpeänä edustamaan Suomea iso lippu mukana ja hymy kasvoilla.

SE ON MENOA NYT!

1 kommentti:

  1. Klagenfurt on ihana paikka ja sieltä tosiaankin ehtii moneen paikkaan ihan viikonlopunkin aikana. Ja murre on tosi mielenkiintoista. Ihan outoja sanoja, esim. ekoja murresanoja, joita opin oli Paradeiser eli tomaatteja!

    VastaaPoista